Listing 1 - 10 of 83 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Het rekenonderwijs in Vlaanderen heeft de afgelopen jaren enkele grote veranderingen doorgemaakt: van het éénsporig cijferend rekenen zijn we overgestapt naar meersporige rekenmethoden, gebruikt in realistische situaties. Bij deze realistische vraagstukken en problemen hoort het functioneel rekenen en een ontwikkeling van een zekere gecijferdheid. Het rekenonderwijs stelt als doel dat leerlingen vlot moeten rekenen met methodieken, gebaseerd op eigenschappen, die ze zelf mogen kiezen. Uiteraard moeten de leerlingen inzien dat ze de snelste en kortste methoden gebruiken om tot een correct antwoord te komen. Doch wordt hier in het onderwijs — jammer genoeg — nog niet voldoende bij stilgestaan. Als antwoord hierop ben ik op zoek gegaan naar verscheidene methodieken (verdeeleigenschap, verbanden tussen bewerkingen, splitsen, eigenschappen van bewerkingen,…) die kunnen aangeleerd of gebruikt worden om leerlingen inzichtelijk en bewerkingen, eenvoudig te leren rekenen. Hierbij vindt u de link terug tussen de leerinhouden van de basisschool (en op welke manier deze worden onderwezen) en het leerplan van de eerste graad secundair onderwijs. Daarnaast moeten deze rekenvaardigheden ook op punt blijven en naar behoeven ingeoefend worden. Hiervoor werd een rekenbundel ontwikkeld, bruikbaar in de eerste graad A-stroom, bestaande uit oefeningen met als hoofddoel: het inzichtelijk rekenen van leerlingen bevorderen en op peil houden. (Bron: auteur)
Choose an application
Mijn afstudeeronderzoek gaat over activerende werkvormen binnen de wiskunde. Specifiek ga ik verschillende aspecten hier rond onderzoeken. Voordat ik uitspraken kan doen over de effecten van activerende werkvormen op het leren van jongeren is het belangrijk om te weten hoe een brein werkt. Welke aspecten zorgen ervoor dat leerlingen dingen sneller onthouden? Wat is in dit proces onmisbaar? Nadat ik dit heb onderzocht ben ik zelf aan de slag gegaan. Tijdens mijn zelfstandige stage heb ik verschillende vormen van activerende werkvormen ontwikkeld en toegepast. Hierna heb ik elke vorm kritisch bekeken. Welke werkvormen werkten heel goed? Welke niet? Waarom was dit het geval? In mijn onderzoek leg ik de nadruk op het effect van activerende werkvormen op het leren van de leerlingen. We weten al dat werkvormen de motivatie van leerlingen verhogen, maar helpt het ook om hen efficiënter dingen aan te leren? (Bron: auteur)
Choose an application
Wiskunde --- Sangaku --- Algemeen secundair onderwijs --- Vraagstuk (wiskunde) --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Wiskunde --- h.o.
Choose an application
Wiskunde --- Sangaku --- Algemeen secundair onderwijs --- Vraagstuk (wiskunde) --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Wiskunde --- h.o.
Choose an application
Wiskunde --- Sangaku --- Algemeen secundair onderwijs --- Vraagstuk (wiskunde) --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Wiskunde --- h.o.
Choose an application
Wiskunde --- Vergelijking (wiskunde) --- 2e graad secundair onderwijs --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Wiskunde --- h.o.
Choose an application
Wiskunde --- 3e graad secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Vraagstuk (wiskunde) --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Wiskunde --- h.o.
Choose an application
Wiskunde --- 3e graad secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Vraagstuk (wiskunde) --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- Wiskunde --- h.o.
Listing 1 - 10 of 83 | << page >> |
Sort by
|